Mysig dag med kaninerna

Hej
Chili åker ju som sagt imorgon vid fem-sextiden. Lite sorgligt men det blir bäst så. Hon är verkligen en jättetrevlig kanin, trots att hon är så skygg i buren. Så de skall nog trivas med henne.
Hittade dessa bilder i kameran på Chilis sätt att äta pellets med sin mamma:
a
r
d
Idag så har det varit ett jätteskönt väder så kaninerna har fått vart ute en hel del. Men dagen började med att jag och min morfar åkte för att se på en triangelbur som vi eventuellt skulle köpa. Så vi åkte den korta biten dit. Buren hade tydligen stått i 10 år, men den var i ett ganska okej skick. En burdörr behövde visserligen något som höll den fast när den var stängd. Men det fixade vi snabbt. Sedan så fick Bella och Chili flytta ut i den och Cola fick lämna ladugården för att flytta in i Bellas och Chilis fack. Sedan så fick kaninerna i trefackaren, samt min kompis kanin Pepzii va ute i rasthagen. Men vi har bara tre hagar, så Kanel, Timjan och Pepzii fick vara först. Sedan efter ca en timme fick Kanel och Timjan gå in och Cola komma ut. Pepzii fick alltså vara ute extra länge idag.
Den nya buren:
r
Hästarna har haft vilodag idag. Majja longerade jag visserligen ca 10 minuter efter lunch. Har inte känt för att göra nått annat med dem och alla förtjänar en vilodag, visst? Men på kvällen kom Harry och Greta förbi tillsammans med sin mamma Erika och lillasyster Beata. De hade med sig morötter som hästarna fick. Sedan hälsade de på kaninerna och därefter klappade Zezzan och hennes bebisar.
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0