I'm back!

Hej!
Idag så var Ebba här, jag hade lite ont i ljumskarna så jag valde att inte rida. Så vi tog enbart Majja, Qula blev kvar i boxen. När vi ridit en bit så beslutade vi att besöka hennes föräldrar som var vid deras sommarstuga vid Åminne. Ebba sa att vägen dit var enkel. Så vi begav oss dit. Jag gick och hon red Majja. Efter en evighet så fick Ebba för sig att vi valt fel väg vid en vägkorsning, så vi vände om och tog den andra vägen som slutade vid ett vägskäl. Men då hittade vi en stig som ledde till den väg vi gick på förut där Ebba kände sig osäker på om det var rätt. Så vi följde den och hamnade på alla konstiga ställen här och var. Vi krånglade oss igenom allting och tillslut utbrast Ebba: "Men det här är ju vägen till stranden, vi är ju snart där!" Så tillslut kom vi fram till deras sommarstuga. ;Men då var hennes föräldrar inte där. Så för att sysselsätta oss gick vi ned till standen för att se om Majja ville blöta hovarna, men vatten var tydligen det farligaste Majja någonsin har sett enligt henne, hon tvärvägrade att ens snudda vid vattet. Så vi vände om och gick upp till sommarstugan igen och då var de tillbaka. Så vi fick en hink att ge Majja vatten i samt så fick hon en morot. Men att äta med bettet i munnen var inte kul, så morötterna fick följa med hem i min ficka istället. Sedan så lämnade vi sadeln hos dom för de skulle ta med den sedan när de hämtade Ebba. Så Ebbas mamma följde oss en bit för att visa vägen och när vi kom rätt så insåg vi att vägen var superenkel till dom, jag fattar inte hur vi kunde komma så fel! Men när vi var hemma igen så fick Majja och Qula gå ut i hagen, sedan fick Majja en massa morötter som belöning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0