Torsdag

Hej!
Orkade inte blogga igår, var helt slut efter en dag hos Anette med Tinne. Vi kom dit på förmiddagen, vid tiotiden typ. Då provred vi Majja och Qula. Jag red Majja och Tinne Qula. Majja var verkligen urgullig. Liten och söt. Qula däremot var väligt snygg. Dock ganska smala ben, grov kropp och en tjock nacke. Men vi gjorde iordning dem och gav oss iväg. Johanna (Anettes dotter) red varmblodet Frasse och Anette ledde två små tjejer som red på minishettisen Casper. Alltin såg fint ut med Qula till en början och Majja köndes fin men väldigt osäker och lite okunnig. Men hon kan ju inte så mycket. Men när vi kom till ett ställe med en massa ved så tvärstannade Qula. Och vad Tinne än gjorde så vägrade hon gå. Så tillslut fick Tinne ta Frasse och Anette gick tillbaka med Casper, Qula och småtjejerna. Så vi fortsatte vidare. Johanna gick istället med oss. Frasse var hur snäll som helst och Majja kändes efter ett tag lite lugnare. Men när vi vände blev hon en helt annan häst. Pigg och framåt.
Så Majja kommer hit och Qula som sällskap. Det blir mycket markarbete med Qula och mycket ridning för Majja.
När vi kom tillbaka och skött Frasse och Majja så borstade vi några utav Anettes andra hästar. Jag tog bl.a ett varmblod, Jurist och lilla Casper. Tinne tog Tusan och Busan.
Så det var en rätt lyckad dag ändå, trots krånglet med Qula.
Bilder:
g-Majja
s-Jag & Majja
e-Majja & Qula
d-Jag på Majja
d-Tinne på Frasse, jag på Majja
d-Varmblodet jag borstade
d-Frasse
d-Qula i boxend-Tinne och Tusan
e-Jurist
d
d
d
d
d
s
d
d
r
d
d
d
f
g
h
h
h
h
h
h
r
t
f
f
d
d
d
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0