Mysig dag

Hej, idag så har man haft en ganska mysig dag. På förmiddagen så åkte vi in till stan och det första vi gjorde var att äta lunch på Frasses. Väldigt gott! Och det var ganska roligt då Roger, Linda och Annie också kom dit. Kort efter det så kom även Linus, Oliver, Viktor och Thomas och efter dem Daniel och morfar. Så det blev en liten släktträff, eller snarare kusinträff. Efter att vi ätit lunch så åkte vi hem till pappa för jag skulle hämta ett papper med lite info om Curry och hans härstamning, han flyttar ju till min kusin imorgon. Men sedan så åkte vi till Dahrve och handlade rätt mycket. Nya ridbyxor, två hönät, en tränshängare, helosansalva och horse snack. Väldigt glad för allt det!
Efter det så åkte vi till Willys och Zoomarket. Jag och Ronja köpte kaninmat och kaningodis på Zoomarket medans mormor handlade på Willys. När vi skulle åka hem så hände någon konstigt. Mormor fick inte upp låset till bilen och Ronja blev tvungen att klättra in via skuffen för att låsa upp inifrån. Och hon fick upp mormors dörr. Men när hon öppnade dörren så började larmet tjuta. Vi trixade lite och larmet slutade tillslut och vi åkte iväg. Men när vi skulle ta spån ifrån mina kusiner så hände samma sak igen. Men nu fick vi inte igång bilen och larmet bara tjöt och tjöt. Tillslut kom Jocke och Micke. De lyckades koppla bort allt ifrån batteriet och vi blev bogserade utav Micke till Kalles bilverkstad. Sedan så fick vi skjuts hem.
Så det var en rätt kul men lite jobbig dag!

w


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0