Kauparve Islandshästar

Hej!
Idag så var det praodags då, väldigt kul!
Felicia plockede jag och mormor upp på vägen då hon tatt bussen. Sedan så körde vi efter en skylt där det stod "Islandshästar 1", vi körde och körde, åkte förbi en massa gårdar - men vilken av dem var rätt? Tillslut så såg jag en gammal, otydligt skylt som pelade in mot gården och då, tack vare mig, så var vi rätt.
Först så blev vi visade hela gården utav Emma som sköter allt, det är hennes gård och hästar. Efter rundvisningen så skulle vi rida ut, lite chockad som jag blev så tog jag in islänningen som jag skulle rida på. Tritla heter hon, liten och fuxfärgad. Fast det tog ett litet tag att få in henne då hon ställt sig längst borta. Men tillslut så var vi i stallet. Felicia red en häst som heter Tvinna, hon är stor och brun, väldigt söt.
Sedan så fixade vi ordning hästarna och smidig som man är så står man som ett stort frågetecken när det kom till sadeln, för sadelgjorden var hur konstig som helst, men hur man gjorde fattade jag sen (jag är inte osmart eller så, hehe...). Men när alla var klara så gav vi oss iväg. Tritla var hur mysig som helst.
Vi skrittade för det mesta, men töltade också. När vi kom till tölten så skumpade jag typ en halvmeter ur sadeln, men tillslut så slappnade man av.
Efter ridturen så var det dags för lunch. Hade med mig sallad, prickigkorvmacka, ramlösa, 1 päron och vindruvor. Fast jag orkade bara salladen.
När vi käkat lunch så fixade vi hö åt två hästar, höet skulle läggas i enorma påsar som vägde ton när man fyllt de helt fulla (som vi skulle). Men vi lyckades fylla dem, bära dem till hagen och hänga upp dem.
Sedan så fyllde vi på vatten och sedan så kom det jobbigaste, vi skulle mocka ur en hage som var full utav skit! Vi jobbade på i tre timmar och sedan så var det dags att åka hem.
Längtar tills imorgon!
d-Romphaa!
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
e
-Felicia och Tvinna
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
g
-Jag och Tritla
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
e
-Tvinna
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
f
-Tritla
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
d
-Söt häst
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
d
-Kul bild
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
w-
Söt häst, vars hage vi mockade i 3 h
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
d
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
d
Sträng copyright på alla bilder, fråga innan du lånar!
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0