Trött

Sitter just nu och är supertrött, Emelie åkte precis hem och medans hon var här har det varit full fart. Hennes lillasyster Nova lekte såklart med Ronja. Annie var också här, men henne tog hennes mamma Linda hand om, mormor också såklart, men min mormor blir ju farmor för Annie, haha.
Men ridturen gick väldigt bra, Majja var pigg och Emelie red bra. Jag ledde ju största delen utav vägen, men mot slutet vågade jag ta loss grimskaftet, men då hade Majja lugnat ner sig också. Det gick bra såklart.
Väl hemma så släppte vi ut båda hästarna och sedan gick vi in och fikade. Jag åt jordgubbar och melon, men även lite kladdkaka som mormor bakat, kunde inte tacka nej. Efter det så hälsade vi på kattungarna och kaninungarna. Sedan fick Emelie för sig att vi skulle hjälpa morfar att mata tjurarna och kvigorna (En kviga är en ko som inte fått nånkalv än om ni inte visste det). Jag hjälpte såklart till. Det gick så bra att morfar smög iväg och lät oss göra det. Det resulterade i att vi givit dem så mycket ensilage så det räcker imorgon till frukost åt dem också. Haha :)
Efter det var det dags för Emelie att åka hem så jag gick in för att sätta mig vid datorn, men såklart börjar lillebrorsan tjata om att vi skulle bada, men det är bara 18,5 grader, lite kallt. Minst 19 grader för mig. Men nu så sitter jag vid datorn och väntar på mat, blir grillat om mormor får igång grillen, det är rätt blåsigt.
En glad Emelie på en glad Majja.
Jag såklart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0