Ursäkta

Hej, ni får ursäkta den dåliga uppdateringen, har inte orkat blogga den senaste tiden.
Men hästarna mår toppenbra, under gårdagen och idag så har de blivit ridna med ledare. Igår så red Ronja på Majja, vi körde klättring och Majja var hur glad som helst. Qula hade jag redan jobbat ifrån marken, markarbete med andra ord. Men efter att Ronja ridit så skulle min lillebror Daniel och min kusin Linus rida. Daniel började, till en början satt han spänd som en stålfjäder men slappnade sedan av. Men när Linus red så var han livrädd och skrek i princip hela tiden. Han ville absolut inte rida upp och nedför en liten backe, så när jag närmade mig backen fick han nog, han hoppade av, kastade ifrån sig hjälmen och sprang in, gud vad jag skrattade då.
Idag så red Ronja på Qula, det gick ganska bra, förutom att sadelgjorden var för lång så sadeln gled. Men efter att Qula jobbat lite så red åter Daniel och Linus på Majja, idag vågade Daniel både trava och rida lite mer klättring. Linus lyckades jag få att rida i en backe och efter det så sa han: "Det här var faktiskt kul".
Imorgon skall jag i vart fall rida Majja, har liksom inte hunnit det än.

f
Ronja och Majja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0