Förlåt för dålig uppdatering

Hej!
Ni får ursäkta den dåliga uppdateringen! Har varit sjuk hela förra veckan och därav inte orkat sitta vid datorn och under helgen så har jag varit grymt upptagen.
Zezzan's kattungar mår bra, alla lever och växer så det knakar. Två har börjat öppna ögonen.
I lördags så var både Ebba och Felicia Stenmark här! Vi skulle rida ut på båda hästarna med sadel, men sadelgjorden till Qula är alldeles för lång, så vi fick använda Majjas gjord och då blev vi tvugna att rida Majja barbacka. Men det är bara kul! Det gick ganska bra, förutom att Qula krånglade. Men det gällde bara och vara bestämd och det gick! Så hon skötte sig väldigt bra!
På Söndagen kom bara Felicia, hon kom vid elvatiden som dagen innan, vi började med att ta in hästarna, sedan så tog vi ut dem och bara lät dem beta. Efter det så åt vi lunch och sedan red vi ut i skogen. Qula krånglade då och då, men Felicia drev på och Qula skötte sig! Majja var snäll och pigg som vanligt... Men senare på kvällen så skulle jag vara sitta på Majja i hagen och Felicia höll i. Det gick bra tills Qula gick på Majja bakifrån och skrämde henne så hon satte av i två galoppsprång och sedan ett par bocksprång och jag flög av och då svartnade det framför ögonen. Några sekunder senare kvicknar jag till och då har Felicia precis hunnit fram till mig. Ont i knäna och på låren, samt huvudet, näsan och armbågarna hade jag, men det gick över, fast jag hade näsblod ett tag. Tur att jag inte slog mig värre. Fast jag skäms lite.... hehe...
Idag så vaknade jag och Felicia redan vid sjutiden men vi gick upp vid åtta, fodrade hästarna, åt frukos och gav oss sedan ut på en ridtur. Det gick väldigt bra. Majja var lite seg men hon var ändå glad. Qula surade hela vägen och blev först glad när vi var hemma. Efter ridturen tog vi åter ut dem och lät dem beta. Sedan så provade vi att longera dem med men egengjord longerlina. Det gick ganska bra för Majja men Qula fattade inte riktigt. Efter det så åt vi lunch och strax efter lunchen blev Felicia hämtad.
d
w
g
e
w
a
s
w
e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0