Ebba idag

Idag så kom min kompis Ebba hit för att rida. Vi tog ut Majja i skogen för en långtur, vi turades såklart om. Majja var pigg och framåt. Hon var lyhörd men dock lite tittig på olika saker. Vi varierade tempot mellan skritt och trav, vi försökte få fram henne i galopp vid ett tillfälle, men just då gapade en tupp vid en näraliggande gård som störde Majjas koncentration och det fick henne att stanna gång på gång, jag anar att hon var lite rädd för tuppen. När vi kom tillbaka så skrittade vi av henne i hagen, detta gjorde vi då barbacka så hon kunde få varva ner ordentligt. När hon hade skrittats av så tog vi in henne och satte på täcket på både henne och Qula. Därefter så ställde henne i boxen tillsammans med Qula. De fick varsin liten portion hö att tugga på och vi gick in för att fika. Fikat bestog utav nybakade chokladmuffins och kanelbullar, kanelbularna bakade mormor här om dagen och så fick vi varsitt glas med coca cola. När fikandet var överstökat så gick vi åter ut till hästarna för att ta en promenad med Qula. Vi hann inte så långt, för när vi skulle svänga ner på en skogsstig körde Ebbas föräldrar förbi, så vi blev tvugna att vända om. När vi var tillbaka så tog vi av Qulas täcke, men Majja fick behålla sitt på så hon kunde torka. Majja hade nämligen blivit jättesvettig efter ridturen och jag ville inte att hon skulle bli nerkyld eftersom det blev dåligt väder. När hästarna väl var i hagen så åkte Ebba hem och jag gick in och chillade en stund. Efter en dryg timmes slappande så gick jag åter ut och tog av Majja täcket. Sedan så fick de varsin rejäl portion kvällshö.
w
Ebba på Majja
w
Ebbas fot
q
Jag på Majja
w
Jag & Majja
2
Jag på Majja
w
Majjas mule
w
Majja
q
Ebba barbacka på Majja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0