Bad day

Idag så har det inte alls varit något kul, många blandade känslor, glädje, sorg, besvikenhet och ilska. Det är ju så att min mamma är ju alkoholist. Jag och mina syskon har inte bott hos henne i över två år. Tiden innan vi flyttade ifrån henne så bodde hon tillsammans med skitstöveln Stefan. De två drack rätt mycket och tillslut blev det nog och vi blev tvungna att ge oss av därifrån. Strax efter att vi flyttat ifrån henne kom det fram att skitstöveln Stefan misshandlat henne och jag kan inte ungå att känna skuldkänslor, jag minns de gånger när hon undrade om jag blev ledsen om hon och Stefan separerade, men jag sa att de var lyckliga ihop, övertalade henne, men jag övertalade henne att stanna hemma vid ett monster. Stefan häktades och det blev utredning, tillslut rättegång och då dömdes han till att betala hela rättegången och såklart ge mamma pengar, Stefan flydde hem till Norrland och mamma åkte in på behandling, där träffade hon Robert (Även kallad Robban). De flyttade ihop, gifte sig nästan direkt och söp som in åt i helvete, då och då åkte mamma till olika behandlingar men kom hem igen efter ett tag. Alltid samma sak, hon åker in på behandling, hoppet känns nära och efter ett tag så börjar hon längta hem till ”oss”. Men det är ju spriten och hennes Robban som hon vill hem till. Så när hon kommer hem tycks allt vara bra, då börjar hon smådricka och det slutar åter att hon går runt på Öster och sitter med andra fyllisar tillsammans med Robban… Men åter till sak, idag så ringde mamma och berättade att Robban låg DÖD i sängen. Tydligen så hade mamma hämtat öl och några tabletter vid Kruttornet. Robban och hon drack ölen och Robban tog tydligen två tabletter. Troligen så orkade hans kropp inte mer och han dog i sömnen. Mamma fick inte liv i honom på morgonen, ringde ambulans och de konstaterade att han var död, men det hade mamma nog redan förstått. Tydligen så hade det blivit fyra tabletter kvar som mamma åt i morse, enligt henne i alla fall. Men hon åkte till sjukhuset och sedan till psykiatriska kliniken där hon är nu. Men jag är ju orolig att hon tar självmord eller fortsätter dricka tills hon dör också. Trots att jag hatar henne för att hon sviker oss gång på gång så älskar jag henne ändå och vill inte att hon försvinner.

---

Idag så har jag ändå haft lite kul, jag lät Ronja ta en tur ut i skogen på Majja med mig som ledare då, hade även tänkt rida själv idag men efter omständigheterna så orkade jag verkligen inte. Imorgon så skall min kompis Felicia följa med mig hit efter skolan, vi tar såklart bussen och det tar ju evigheter! Okej en timme överlever man nog.

/Amanda

ss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0