Igår och idag

Igår så skulle den där tjejen komma förbi och rida, men så ringer Roger och berättar att hennes pappa blivit sjuk så hon kunde ju inte komma. Däremot så kom Emelie förbi! Vi hade ju lånat Sandras sadel så vi båda red ut med sadel. Jag på Rimanda och Emelie på Enya. Vi hade det jättekul och red riktigt länge. Hästarna var hur pigga som helst och ville ha full fart hela vägen! Det var verkligen hur kul som helst. Vi travade rätt mycket och när jag en gång skulle trava förbi Enya så ökade Enya farten och därefter Rimanda och snart så hade de båda full fart i trav och båda ville komma före. Jag och Emelie försökte ju såklart inte stanna, vi hade ju kontroll över dem. Men efter ett tag var vi ju tvugna att sakta av och hästarna flåsade inte ett dugg.
På slutet så skulle vi köra ett travlopp. Enya trängde sig före Rimanda och tog ALL plats på stigen och rätt som det var så började Enya galoppera, Emelie blev såklart chockad men sedan så slappnade hon av och njöt utav den långa galoppen. Sedan så fick hästarna skritta på långa tyglar en lång stund och sedan så var det dags igen, givetvis så hade vi ju skrittat flera gånger under ridturen - som man gör normalt när man rider. Men den andra galoppen gick ännu bättre. Så sammanfattat hade vi det hur kul som helst. Väl hemma så svampade vi av hästarna lite eftersom de var svettiga men inte trötta :D. Sedan så fick de komma ut i hagen och mummsa på hö tillsammans med Springer♥...
På kvällen så åkte vi till mina kusiner Linus, Oliver och Viktor för att fira Oliver. Egentligen så fyllaer han år idag, men idag så kunde de inte ha någon fest eftersom alla skulle på fotboll under olika tider.
Men det var rätt så tråkigt att vara där, alla småungarna sprang runt på övervåningen och skrek. De vuxna satt och fikade medans de gullade med Annie. Så jag satt ensam i soffan och lyssnade på MP3...

Idag så har man mest slappat, men vi har lämnat tillbaka sadeln och en sadelgjord som vi lånade utav grannen. Jag har även ridit ut på Enya, men när jag satt upp så började hon bocka och konstra sig. Helt oförberädd som jag var så flög man i backen. Men det var ju gräs under så det gjorde ont (nu så har man bara 75 gånger kvar att trilla av). Men jag satt upp igen och då var hon lugn. Så jag red iväg. Ronja följde ju med för att knäppa några kort och filma lite. Men såklart så tar batteriet på kameran slut. Men en film och några kort hann man ta i varje fall.
Förlåt för ett långt, ointressant inlägg. Men här är en bild och en film på mig i galopp barbacka, enjoy.

f


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0